Érelmeszesedés ellen: méz!

 

Mindenki tud(hat)ja, hogy az érelmeszesedés és a táplálkozás között összefüggés van. Esetleg még azt is, hogy a zsíros ételek növel(het)ik a koleszterinszintet.

Ettől mélyebben csak azok mennek bele a témába
– akiknek már gondjuk van.
– akik szeretnék megőrizni egészségüket és tesznek is érte.

A koleszterinszinttel kapcsolatban van egy érdekesség: egy egész világra kiterjedő vizsgálat folyamán kutatók kimutatták, hogy a vér kis antioxidáns tartalma nagyobb rizikót jelent, mint a magas koleszterinszint!

Tehát érrendszerünk védelmében fontosak az olyan táplálékok, amelyek antioxidatív hatású növényi anyagokat tartalmaznak és ráadásul a koleszterinszintet sem növelik, sőt akár csökkentik is. Ezen élelmiszerek közé tartozik a méz is.

A méz ilyenformán szerepet kaphat a szív – és rendszeri megbetegedések megelőzésében is. A mézben található antioxidánsok meggátolják a zsírsavak és a koleszterin oxidációját, ezért a koleszterin nem rakódhat le az érfalra. Mivel a sötét mézek a világosaknál több flavonoidot tartalmaznak, az édesharmatmézek hatása erőteljesebb, mint a virágmézeké.

Ezen kívül több fajta mézben megtalálható enzim indít el olyan folyamatokat, amelyek megsemmisítik a szabadgyököket. Karbantarthatjuk érrendszerünket ámorakácgalagonyapohánka és medvehagyma mézzel. Ez utóbbi hatásos koleszterin csökkentőnek is bizonyul, mint ahogy a mézontófű és napraforgó méz is.

Ha van valakinek ilyen irányú saját tapasztalata valamelyik mézzel, várom a hozzászólásokat akár itt lenn, vagy akár a Mézkedvelők Klubjában!

És oszd meg a cikket, ha tetszett.