Az előző “cukros” bejegyzésben ott tartottunk, hogy a mézet, mint édesítőszert szépen lassan kiszorította a cukor….

Az életfunkciók ellátásához a szervezetünknek szüksége van bizonyos mennyiségű cukorra! De milyenre? És mennyire?

A feldolgozatlan, nyers zöldségekben, gyümölcsökben, valamint a gabonafélékben és a tejtermékekben is van valamennyi cukor. Tehát ez azt jelenti, hogy a szükséges cukormennyiséget kinyerhetjük egyszerűen a külön édesítés nélkül fogyasztott gyümölcsökből, gabonapelyhekből stb.

Dehát gyarló az ember! Nem elégszik meg a természet adta cukorral. Ezért a finomított cukros édességek is élvezeti cikkekké váltak.

És a cukor…

…iparosított termék lett!

Tehát a manapság nagy mennyiségben használt fehér cukor iparosított termeléssel előállított édesítőszer. 99,9% üres kalória, csak szénhidrát és víz. A soklépcsős finomítás során szinte teljes egészében elveszti ásványi anyag –és vitamintartalmát.

A fehér cukor vagy más néven a finomított cukor 99,9%-ban egy szaharóz nevű egyszerű szénhidrátból álló anyag. A finomított cukrot – ismertebb nevén kristálycukrot a cukorrépából nyerik. Ez közismert, de mi történik addig, amíg asztalunkra kerül a végtermék?

Nézzük sorban:

A répaszeleteket először kilúgozzák, majd az így kapott levet mésszel tisztítják. A szűrést követi a bepárlás, és a cukor kristályosodásáig a vákuumban történő főzés. Ezt követi a finomítás, majd a fehérítés következik, melyhez kénsavat hívják „segítségül”.

Újabb lépés a szűrés, majd a kristályosító bepárlás, melynek végeredménye a késztermék.

Ez a folyamat azt eredményezi, hogy természetes anyag egyáltalán nem marad a finomított kristálycukorban!

A fehér cukor tehát üres kalória, hirtelen emeli a vércukorszintet, és a lebontásához vitaminokat is fel kell használni.

Szakemberek szerint egy felnőttnek napi legfeljebb 5 gramm iparilag előállított cukrot volna szabad fogyasztania, napi 100 gramm bevitelével pedig mintegy 40 százalékkal csökken a szervezet védekezőképessége. És ugye a 40 kg-os átlag éves cukorfogyasztás (csecsemőket is beleértve!) napi 110 g cukorfogyasztást jelent. Napi 11 deka!

A cukorfüggők ennek többszörösét is megeszik naponta! Gondoltad volna? Az állandó, folyamatos túlzott cukorbevitel nemcsak a koncentrálóképességet csökkenti, de függőséget is okozhat. Sok az “édesszájú” ember…

Mit okoz még?

A következő “cukros” bejegyzésből kiderül!  Folyt. köv…

Ha tetszik, oszd meg a megfelelő logóra kattintva, vagy/és ha bármilyen véleményed van, írd meg lenn.